افزونه جلالی را نصب کنید. 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 291 تعداد نوشته های امروز : 0×
تبدیل شدن تشک کشتی به رینگ بوکس
19 اسفند 1402 - 12:35
شناسه : 861
بازدید 59
1
در حاشیه رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهبی؛ محرومیت چند ماهه کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی شرایط سختی را برای حضور وی در المپیک پاریس فراهم کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش گروه ورزشی گپ مدیا ؛ رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهبی امره عصر دیروز با پیکارهای وزن ۷۷ کیلوگرم پیگیری شد که در مهمترین دیدار این وزن محمدرضا مختاری در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ موفق به شکست امین کاویانی‌نژاد شد تا یک گام دیگر به دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در این وزن نزدیک شود. اما این پایان داستان نبود بلکه درگیری مختاری برابر رقیب ترک و تبدیل شدن تشک کشتی به رینگ بوکس موجب شد تا عبدی و کاویانی‌نژاد بار دیگر شانس خود را برای حضور در تیم ملی بیازمایند.

تبعات دعوای مختاری با فرنگی‌کار ترک، دیسکالیفه و حذف از مسابقات بود. البته مختاری در آن دیدار از حریف عقب بود و باخت او موجب حذف عبدی و کاویانی‌نژاد می‌شد. با دیسکالیفه شدن مختاری و حریف ترک، جدول مسابقات دستخوش برخی تغییرات شد و در نهایت ۲ نماینده کشورمان امین کاویانی‌نژاد و علی اسکو به فینال رسیدند و کاویانژاد به مدال طلا رسید.

مسیر ناهموار کاپیتان برای حضور در المپیک

 

کادر فنی مهدی عبدی، امین کایانی‌نژاد، محمدرضا مختاری و علی اسکو مدعیان داخلی این وزن را به ترکیه اعزام کرده بود تا از بین این چهار نفر یک فرنگی‌کار را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخاب کند. مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اواخر فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

در حالی که روز گذشته بسیاری از کارشناسان باور داشتند مختاری می‌تواند نفر اول وزن ۷۷ کیلوگرم در قرقیزستان باشد اما درگیری او با حریف ترک این شانس را از کاکوی شیرازی گرفت و او بدون باخت حذف شد. حذف مختاری نه تنها موجب شد تاشانس وی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی کم شود بلکه مشت زنی این فرنگی‌کار ممکن است برای او عواقب سخت و احتمالا محرومیت را به همراه داشته باشد. حال مختاری باید منتظر تصمیم اتحادیه جهانی کشتی باشد تا میزان محرومیت او از رقابت کشتی مشخص شود یا اینکه بخش حقوقی و بین‌الملل فدراسیون با قدرت وارد ماجرا شود تا موضوع به نوعی ختم به خیر شود.

مسیر ناهموار کاپیتان برای حضور در المپیک

 

با حذف مختاری و کسب عنوان قهرمانی کاویانی‌نژاد، به احتمال زیاد کاویانی نماینده ایران در گزینشی المپیک خواهد بود و در صورت موفقیت می‌تواند بدون هیچ مشکلی راهی پاریس شود. اما اگر قهرمان جام وهبی امره ترکیه موفق به کسب سهمیه نشود آن زمان است که کار به مسابقات گزینشی استانبول خواهد کشید. اگر چنین شرایطی در وزن ۷۷ کیلوگرم ایران شکل بگیرد احتمال بازگشت کاپیتان تیم ملی به تشک وجود دارد.

محمدعلی گرایی که به تازگی محرومیت وی از سوی اتحادیه جهانی کشتی بخشیده شده یکی از شانس‌های اعزام به المپیک به شمار می‌رود.

تحقق تمام این احتمالات به نظر نهایی حسن رنگرز و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بستگی دارد زیرا وزن ۷۷ کیلوگرم یکی از اوزان پر مدعی جهان است. در سطح جهان نامدارانی مانند آکژول محموداف (قرقیزستان)، سانان سلیمان‌اف (آذربایجان)،مالخاز آمویان (ارمستان)، نائو کوزاکا (ژاپن) ،دمیو ژاداریف (قزاقستان) و آرام واردانیان (ازبکستان) مدعی رسیدن به سکوی مدالی این وزن در المپیک می‌باشند.

 

مسیر ناهموار کاپیتان برای حضور در المپیک

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.